Alla inlägg den 16 juni 2009

Av Mr Tungsten - 16 juni 2009 20:07

Idag har det varit för min del sol, regn, åska och In Flames, alltså de perfekta ingredienserna för en svensk sommardag. allt som saknas är väl jordgubbarna men man kan ju inte få allt...


vill bara bjuda på lite In Flames  godis tills nästa Running wild recension kommer upp (det är ju inte många kvar nu..). Här nedan kan du avnjuta den senaste singeln till In Flames senaste platta " A Sense Of Purpose" , låten heter "Delight and Angers". får du sommar känslor?

Av Mr Tungsten - 16 juni 2009 13:42

Saxon – Into The Labyrinth – 2009

Betyg: 4.2/5


Saxon är nog ett välkänt namn för många då de släppt skivor sedan 1979 och då de räknas som en av de stora inom NWOBHM tillsammans med bland annat Iron Maiden och Judas Preist. För mig var detta den första hela skivan jag lyssnat igenom med dessa heavy metal hjältar. Varför det blivit så kan jag inte svara på men jag tror det har något med att de slog igenom innan jag var född…hmm kanske har det något med det att göra


Dock det vi bjuds på här är lång från ålderdomligt och tråkigt, nej inte det minsta. Det bjuds på fart och fläkt och med sådan elegans och stolthet som jag vill tro bara de lite mer erfarna akter kan presentera. Det är inte riktigt några dåliga låtar på detta album men självklart har jag några personliga favoriter som "Battalions of Steel", "Live To Rock",  "Demon Sweeny Todd" , "Valley Of The Kings" och "Hellcat".


För dig som vill ha sin hårdrock "True" så kan Saxon’s nya alster vara något för dig, du vet vad du får och det du får är bra

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards