Alla inlägg den 17 juni 2009

Av Mr Tungsten - 17 juni 2009 20:11

har lyssnat lite grann på de finska mörk metallarna Amorphis och deras nya skiva Sky forger. efter första lyssningen måste jag säga att skivan verkar väldigt stark, lite mer lätt tillgänglig än vanligt och mindre dödsmetall element men ändå väldigt bra. kommer väl komma en recension inom den närmsta framtiden, men så länge kan ni avnjuta deras nya singel och video "silver bride" här nedan

Av Mr Tungsten - 17 juni 2009 12:44

Running Wild – Victory -2000

Betyg 4/5


Så var det äntligen dags för en till Running Wild recension, det var ju ett tag sedan. Då The Rivalry var en besvikelse för mig och jag tyckte charmen hade försvunnit är jag väldigt glad att meddela att bandets personlighet infinner sig på nya Victory. Det är dock nu på 2000-talets början som våra tyska pirater anklagas av att använda trummaskin, alltså ingen riktig trummis på sin nya skiva. Om det är sant eller inte väljer jag att inte spekulera i här, men jag kan förstå att misstankarna finns då det visst låter lite platt och nästan för perfekt på vissa ställen, men som sagt går vi inte in på det nu…


Om vi övergår till skivan så måste jag säga att jag är glad att känslan och glädjen från tidigare skivor är tillbaka, då The Rivalry inte riktigt kändes som en Running wild platta. Här bjuds vi på härliga gitarrer, (lite för perfekta) trummönster, mysig bas och härliga vokala insatser av Rock ’n Rolf. Det är med andra ord som det ska vara, det är inte nyskapande eller revolutionerande, utan enkelt och bra. Skivan håller en väldigt hög lägsta nivå och det blir aldrig tråkigt då det bara svänger som bara den.


Det finns inte mycket mer att säga än att Running Wild börjar 2000-talet på ett övertygande bra sätt och då det inte är många skivor kvar att recensera från Running Wild så får vi hoppas att de håller formen.  

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards