Direktlänk till inlägg 16 juni 2009

Övning ger färdighet...

Av Mr Tungsten - 16 juni 2009 13:42

Saxon – Into The Labyrinth – 2009

Betyg: 4.2/5


Saxon är nog ett välkänt namn för många då de släppt skivor sedan 1979 och då de räknas som en av de stora inom NWOBHM tillsammans med bland annat Iron Maiden och Judas Preist. För mig var detta den första hela skivan jag lyssnat igenom med dessa heavy metal hjältar. Varför det blivit så kan jag inte svara på men jag tror det har något med att de slog igenom innan jag var född…hmm kanske har det något med det att göra


Dock det vi bjuds på här är lång från ålderdomligt och tråkigt, nej inte det minsta. Det bjuds på fart och fläkt och med sådan elegans och stolthet som jag vill tro bara de lite mer erfarna akter kan presentera. Det är inte riktigt några dåliga låtar på detta album men självklart har jag några personliga favoriter som "Battalions of Steel", "Live To Rock",  "Demon Sweeny Todd" , "Valley Of The Kings" och "Hellcat".


För dig som vill ha sin hårdrock "True" så kan Saxon’s nya alster vara något för dig, du vet vad du får och det du får är bra

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mr Tungsten - 16 maj 2010 15:37

Crashdiet – Generation Wild- 2010   Betyg: 4.3/5   Då jag har en premunation på den otroligt bra tidningen Swedenrock magazine fick jag för någon månad sedan chansen att ta del av lite nytt material av det svenska glam/sleaze bandet Cra...

Av Mr Tungsten - 28 april 2010 22:47

ja Tungsten och Metal lever även om livsteckena har varit väldigt få den senaste tiden, men vi andas fortfarande och det är det som räknas. saken är den att tiden har gått åt till mycket annat och inspirationen har inte funnits till att skriva och pr...

Av Mr Tungsten - 11 mars 2010 15:36

dagens låt bjuder på högklassig death metal från peter tägtgren och hans Hypocrisy. låten är tagen från senaste vaxet, A Taste Of Extreme Divinity och heter  "Solar Empire" ...

Av Mr Tungsten - 5 mars 2010 00:04

dagens låt är "when the lights are down" från symfonimetallarna i Kamelot. låten är tagen från albumet The Black Halo från 2005 ...

Av Mr Tungsten - 2 mars 2010 16:56

dagens låt är "rock you" från Helix och den kan väl om någon klassas som en klassiker. ...

Ovido - Quiz & Flashcards