Direktlänk till inlägg 6 juli 2009

första liveskivan!

Av Mr Tungsten - 6 juli 2009 16:38

Edguy – Fucking With Fire – 2009

Betyg 3.8/5


Liveskivor är något jag både älskar och hatar. Att jag älskar dem är för att det är ett väldigt trevligt sätt att bli introducerad till ett band. Det är oftast bandets starkaste material som presenteras samtidigt som bandet backas upp av skrikande fans vilket gör att bandet och materialet upphöjs. Anledningen till att jag hatar liveskivor är för att det oftast inte har speciellt lång livslängd. Man lyssnar igenom skivan och sen är det bra sen. Det är ytterst sällan jag väljer liveversionen av en låt framför studioversionen, det enda bandet som jag tycker lyckas med sina liveskivor är Maiden.


Så frågan är väl hur bra fungerar Edguy live? Svaret är faktiskt väldigt bra. Tobias sammet är en perfekt frontfigur som får publiken att praktiskt taget göra vad han vill. Skivan består av 14 låtar och många favoriter finns med i setlistan. Låtar som "Fucking with Fire", "Babylon", "Lavatory Love Machine", "Land Of The Miracle" och "Vain Glory Opera" för att nämna några är alla del av Edguys toppskikt och funerar mycket bra live. Det ända felet med denna liveskiva är att det är en cd, jag vill hellre ha den som DVD då det skulle verkligen, tror jag göra bandet mer rättvisa. Som tur var finns den som DVD också det bara är att min ekonomi inte tillåter mig att införskaffa mitt exemplar ännu. Med den visuella upplevelsen hoppflätad med den musikaliska briljansen så kan nog tyskarna i Edguy förvänta sin ett snäpp högre på betyg skalan. Till dess så får de bara 3,8 utav 5 möjliga.


här nedan kan du beskåda en del av DVD, låten heter "Save Me". är det bara jag som blir sugen på DVD:n?

 
 
Lisa

Lisa

7 juli 2009 23:32

nice blogg! mer metal needed :)

http://anewkindofmetal.blogg.se

 
Mr Tungsten

Mr Tungsten

8 juli 2009 15:51

Tackar(det värmer om hjärtat)och detsamma, du har en mycket trevlig blogg

http://tungsten-och-metal.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mr Tungsten - 16 maj 2010 15:37

Crashdiet – Generation Wild- 2010   Betyg: 4.3/5   Då jag har en premunation på den otroligt bra tidningen Swedenrock magazine fick jag för någon månad sedan chansen att ta del av lite nytt material av det svenska glam/sleaze bandet Cra...

Av Mr Tungsten - 28 april 2010 22:47

ja Tungsten och Metal lever även om livsteckena har varit väldigt få den senaste tiden, men vi andas fortfarande och det är det som räknas. saken är den att tiden har gått åt till mycket annat och inspirationen har inte funnits till att skriva och pr...

Av Mr Tungsten - 11 mars 2010 15:36

dagens låt bjuder på högklassig death metal från peter tägtgren och hans Hypocrisy. låten är tagen från senaste vaxet, A Taste Of Extreme Divinity och heter  "Solar Empire" ...

Av Mr Tungsten - 5 mars 2010 00:04

dagens låt är "when the lights are down" från symfonimetallarna i Kamelot. låten är tagen från albumet The Black Halo från 2005 ...

Av Mr Tungsten - 2 mars 2010 16:56

dagens låt är "rock you" från Helix och den kan väl om någon klassas som en klassiker. ...

Ovido - Quiz & Flashcards