Alla inlägg den 18 juli 2009

Av Mr Tungsten - 18 juli 2009 16:11

innan H.E.A.T's genombrott i melodifestivalen hade jag blivit frälst av deras underbara 80-tals hårdrock. jag upptäckte dem faktiskt av en ren slump då jag skulle kolla upp vilket förband Edguy skulle ha på sina sverigespelningar och först då fick jag höra talas om bandet. redan efter första lyssningen av deras debut hade jag bestämt mig: detta var årets (2008) platta! och mycket riktigt vid årets slut fanns egentligen bara Opeth's Watershed som eventuellt motstånd men även mikael åkerfeldt och grabbarna fick ge vika för sveriges nya hårdrockskungar. att det sedan inte gick hela vägen i melodifestivalen gör kanske inte så mycket ( jag tror jag rösta 20 gånger tills mina pengar på telefonen tog slut) för det var det startskottet som de nog behövde och förtjänade. 


nog snackat, dagens låt är från 2008 bästa platta. låten heter "Straight for  your heart" , med H.E.A.T 

Ovido - Quiz & Flashcards