Alla inlägg den 8 juli 2009

Av Mr Tungsten - 8 juli 2009 23:17

ytterligare en stor musik ikon har lämnat världen. Nu var det den förredette Crimson Glory sångaren, Midnights (47 år) tur.


Crimson Glory räknas nog idag som en av kultbanden inom Heavy metal och även om de inte blev speciellt kända för allmänhetn skapade de väldigt bra musik son nog sannerligen har påverkat många, mig själv inräknad


här nedan kan du beskoda min favoritlåt med bandet. Låten heter "Dragon Lady" och kommer från deras självbetitlade debut från 1986. 

Av Mr Tungsten - 8 juli 2009 19:09

tyvärr så har det varit lite dåligt med inlägg på sistone, och dessvärre kommer det nog vara just så den närmsta tiden. mitt arbete kommer ta upp en del av min tid så inläggen kommer nog bli lite färre, dock tänker jag göra så gott jag kan men vill inte lova  för mycket


nu blir det lite låttips i alla fall. här nedan kan du beskåda Soilwork och låten "Stabbing The Drama" från skivan med samma namn. perfekt av avnjutas efter ett jobbigt arbetspass. videon är inget mästerverk och sångaren ser lite ut som en vilsen rappare men musiken är riktigt befriande.

Ovido - Quiz & Flashcards