Alla inlägg den 25 juli 2009

Av Mr Tungsten - 25 juli 2009 11:33

i oktober släpper  de svenska melodeath stjärnorna i Scar Symmetry ett nytt album.  Skivan är döpt till "Dark Matter Dimensions" och det kommer bli den första skivan med de två (!!) nya sångarna Roberth Karlsson (Growl) och Lars Palmqvist (rensång) efter det att förra sångaren Christian Älvestam lämnat bandet. 


personligen blev jag besviken när jag hörde nyheten om att Älvestam lämnade bandet. han har en väldigt personlig röst med ett speciellt klang i både growl och rensång som gav scar Symmetry en egen personlighet bland mängden melodiösa dödsmetallband. nu kan jag dock inte dämpa min iver att höra den nya skivan med ny dödsmetallduo. jag hoppas de yttnytjar konceptet genom att låta de båda sångarna prestera till max. jag längtar redan till oktober.


här nedan kan du höra låten "artifical Sun Projection" från bandets förra mästerverk Holographic Universe, bandets sista skiva med Christian Älvestam på sång. lyssna och njut

Ovido - Quiz & Flashcards