Alla inlägg den 10 oktober 2009

Av Mr Tungsten - 10 oktober 2009 17:00

tid för en ny spellista och nu bli det första gången med ett riktigt tema. jag fullkomligt älskar progressiv musik och speciellt progressiv hårdrock/ metal. så i denna spellista har jag samlat lite gott och blandat från den mer progressiva och exprementiella skolan, hoppas ni uppskattar det lika mycket som jag.


Den nya spellistan kan ni lyssna på här


spellista nr 3 / 2009 är cirka 40 minuter lång och består av:


1 Dream Theater - Wither- från skivan Black Clouds & Silver Linings (2009)

2. Ayreon - Day Three: Pain - från skivan The Human Equation (2004)

3. Cult Of Luna - Back To Chapel Town - Från skivan Somewhere Along The Highway ( 2006)

4.Mastodon -Quintessence- från skivan Crack The Skye (2009)

5.Porcupine Tree - The Blind House - från skivan The Incident (2009)

6.Iron Maiden - The Longest Day - från skivan A Matter Of Life And Death (2006)

7. Katatonia - My Twin - Från skivan The Great Cold Distance (2006)

Av Mr Tungsten - 10 oktober 2009 11:30

Scar symmetry släppe nyligen skivan Dark Matter Dimensions, en recension kommer komma inom kort. men den som inte orkar vänta så kan jag bara säga att jag rekomenderar den otroligt starkt...men mer om det senare nu kan du nämligen beskåda deras nya video till låten Noumenon and Phenomenon från den nya skivan här nedan


personoligen tycker jag verkligen inte videon gör musiken rättvisa men döm själva, musiken är ju trots allt mästerlikt bra

gillar dock Robban Karlssons pirat-look när han growlar... :)

Ovido - Quiz & Flashcards