Direktlänk till inlägg 22 november 2009

Bäst just nu!! 22/11 2009

Av Mr Tungsten - 22 november 2009 16:03

ja det var ett tag sedan jag gjorde en bäst just nu lista...så här kommer en liten uppdatering om vad som har spelats i min stereo och Mp3 den senaste tiden.


den här gången blir det utan rangordning då det var för svårt att skilja dem åt. i skrivande stund har jag lyssnat extra mycket på:


* Den nya Katatonia skivan ( Night Is The New Day), otroligt bra höst skiva av sveriges egna Melankolimästare.

* Den nya Bon Jovi Skivan ( The Circle) jag har alltid varit, och kommer alltd vara ett Bon jovi fan. spelar ingen roll om vad folk tycker om dom, det beövs lite "feel good" musik också.

* Dark tranquillity's mästerverk Character från 2005. drog fram skivan av en slump här om veckan och nu har jag lyssnat nästan ohälsosamt mycket på den...Lost To Apathy är så snuskigt bra.

* låten Alonely med Dan Swanö's Nightingale. pojken kan inte bara skriva snuskigt bra dödmetall utan härlig hårdrock också. snuskigt vacker låt.

 
 
SheerFaith

SheerFaith

24 november 2009 01:19

Tycker att nya Katatonia är grymt bra. Få se om den platsar på topp 10 i år, det börjar bli trångt om platser :)

http://metalfilm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mr Tungsten - 16 maj 2010 15:37

Crashdiet – Generation Wild- 2010   Betyg: 4.3/5   Då jag har en premunation på den otroligt bra tidningen Swedenrock magazine fick jag för någon månad sedan chansen att ta del av lite nytt material av det svenska glam/sleaze bandet Cra...

Av Mr Tungsten - 28 april 2010 22:47

ja Tungsten och Metal lever även om livsteckena har varit väldigt få den senaste tiden, men vi andas fortfarande och det är det som räknas. saken är den att tiden har gått åt till mycket annat och inspirationen har inte funnits till att skriva och pr...

Av Mr Tungsten - 11 mars 2010 15:36

dagens låt bjuder på högklassig death metal från peter tägtgren och hans Hypocrisy. låten är tagen från senaste vaxet, A Taste Of Extreme Divinity och heter  "Solar Empire" ...

Av Mr Tungsten - 5 mars 2010 00:04

dagens låt är "when the lights are down" från symfonimetallarna i Kamelot. låten är tagen från albumet The Black Halo från 2005 ...

Av Mr Tungsten - 2 mars 2010 16:56

dagens låt är "rock you" från Helix och den kan väl om någon klassas som en klassiker. ...

Ovido - Quiz & Flashcards